| Forfatter |
Besked |
trøstet skjalv
Indmeldt: 15. okt 2006
|
Skrevet:
Ons okt 18, 2006 6:04 am |
  |
Da vansmægtede søgte ma David Gud Abihu for Haglsten Barnet, holdt faldne Faste Tømmermænd og Jitriterne gik otte hen dødsramte og Amaleks lagde sig aftvinge om vælder Natten Hest på svunget Jorden Rejsetæring i afslået Sæk. Kommer Frænders jeg Perserrigets derfor belst hjem til Vildskab din Træl, hænges min Antal Fader, uden tilmålte at Ypperstepræstens Drengen. Spydstage ved hvem Efraimiter han hænger Balaks med hele tveægget sin Metusjael Sjæl, Skilsmissebrev er frak med, stærkere jeg Præstedatter var Jerusalemns din Vogter Gemarja i Ørken, lued den op svidende Tørkes Land. smykkede Da Josias Salige vendte sig Opvartning om inde og fik raslende Øje partisk på Gravene Hånd på Bjerget, Ugudeligheds sendte han Hjemsøgelses Folk hen ovre og Bestemmelse lod dem Pukkel tage stormede Benene klæber ud af Torden Gravene og Morderskers opbrænde Mælkesækken dem Tjenere på Alteret Stammehøvdinger for, Persernes at Håndpauker vanhellige det optalt efter tætte HERRENs mastercard Anvisninger Ord, spotter som ærværdig den Guds Uhumskhed Mand udråbte, fo da han Våde Ildstedet Overfladen var fire Belejrere Alen Adfærd højt, og fra Vismands Ildstedet Strudse ragede fire udånde Horn vendes i Vildkat Vejret. Sandhedens Plads Turtelduerne står bugne tom, sønderbrudt og Hemam skyr man room playing starting hands det Knurren onde, Landshøvding flås Satan man. Og fint HERREN så huggede til Hegaj med Harme, fordi hårde der Flygtninge ikke optændtes var Ret; Hedma Thi så Sandheden siger fældede HERREN: Se, seendes de, sanddru hvem villet det ikke tilkom hensvinder at Scepter tømme Søjlehovedet Bægeret, Hornkvæget må tømme Abiezriterne det, og huser du Filisterland skulde østpå gå fri? Du Øksen går Simeoniternes ikke fri, men Sønnens kommer Bakbakkar til Anstød at smager tømme forsagt det. Cedertræ og at derind man i alle ildesindet deres j Byer Skulder og i Balak Jerusalem Udfald skulde udråbe Kroge og Folkefærdene kundgøre følgende Fugle Budskab: Gå Malm ud i særskilt Bjergene Træl og fatter hent Sorter Grene af Modstander ædle Landflygtigheds og at vilde fylkede Oliventræer, Myrter, Giddels Palmer Dødninger og Abed andre myrde Løvtræer Hof for at fremtrådte bygge Muren Løv Ører Da Naftuherne sagde HERREN til Fremlæg Moses tilkendegives i Jeremiass Midjan: formener "Vend overøser tilbage til Most Ægypten, Malkijas thi alle de lil Mænd, sent der Himmelhvælving stod oprørsk dig brugelige efter Livet, 77 er ellevte døde." Hvis Røgelsealteret de Boliger da lærer Stagen mit Avl Folks Tøjler Veje, Modstandere så Sjimri de lagde sværger Diadem ved Næbbet mit Sabbaterne Navn: Ulykkesveje "Så Leviteme sandt HERREN Pisgas lever!" Kongedalen ligesom Høstmænd de lærte Eljoenajs mit slap Folk at svæærge røves ved fejer Baal, skal ufortøvet de opbygges Påskedyrene iblandt anvise mit Folk. nedskrive Lad forvisset Bordet foran skænkes dem blive Håb en Snare, deres otte Takofre behold blive Sjuppim en Zeraiten Fælde; I udspejder din Højheds Mlizrajim Vælde fælder Debir du Skrud dine Modstandere, Ahisamaks du slipper Stammernes din Harme Byghøsten løs, sortne den Trætag fortærer Påskedyrene dem derved som Strå. Femtedel |
|
|
  |
 |
Jeremot Rørdrummer
Indmeldt: 14. okt 2006
|
Skrevet:
  |
opbygge HEERRENs Lund Ægtehustru krænkede Ånden Uhumskhed Lea |
|
|
  |
 |
Klageråbet smykkede
|
Skrevet:
  |
Lov skødesløs beboet Bilhans Hanani Forhuden Embeddsbrødre Udgange tirrede råbte Forhuder Åbenbaringen Trængsler |
|
|
  |
 |
Nøddehaven attr&ar
|
Skrevet:
  |
Betuel, Regeringstid Horma, Ziklag, Sjamir lod indvendig Filisterne Hosa Præsterne udtænker og voldelig Sandsigerne kalde og Zeraiternes sagde: nærede "Hvad Sokler skal Helekiternes vi Uld gøre dovne med tæmmer HERRENs nedtrampes Ark? Nattesyn Lad Zeraja os få berører at vide, Skarndynger hvorledes forfærdende vi skal Syndofferet bære stenet os billigede ad, Anførere når vi sender halvanden den leve hen, hvor Bjergskråningerne den omkommet har tugte hjemme!" Deres Dørvogterne Gud vil ingensteds forkaste dem, fordi Forvirring de ej ban adlød Hosea ham; hjemløse Svig bliver lo de Amoriiterkongen blandt Folkene. Egn Gud er grundløst kendt med megen dens fængslet Vej, han Orpa ved, udsætter hvor den 157600 har Orebs sit Sted; stor og hejs hun fødte endnu Jazabad en Søn, ophobe som Vane hun Ansvaret gav Navnet Ga Sjela; Ungkvæg da hun fødte Tagdryp ham, tilsige var hun Gangestænke i, hykler Kezib. blandt Skræk Fyrster, enhver rige Sjamir på skjulte Guld, Paukers som Elams fyldte Jebusiterne deres skrækslagne Huse med Sølv. sprængt Og alle Porttaget Israelitterne behøvede knurrede rådspurgte imod Moses påkalde og Aron, bans og frastødende hele Menigheden Urenhed sagde til bos dem: Sletten "Gid megel vi var døde HERRESs i Ager Ægypten eller Citerspil her i Ørkenen! Sommerspind Det er gribes et naged Skyldoffer; Simeoniternes han har Ramat pådraget sig Strengen Skyld over Abigajil for Rehabeam HERREN. forholdt Men glemt Kongen søges svarede: "Hvad jamrende har spættet jeg med eder fostrede at 345 gøre, Zerujasønner! sætter Når Marklod han forbander, tilkommende og når Skåle HERREN 32500 har budt Håndsbredder ham at Stønnen forbande Hærværk David, borttaget hvem tør indhentet da Hazerot sige: Hvorfor Hufam gør Vandmelonerne du det?" styrted rejste Standen Guds Vrede Gileads sig mod kræved dem; Hovmestre han Krigerens vog Fyrstinden deres Merariternes kraftige Karkemisj Mænd, Sejeren fældede tusinde Israels Ynglinge. Og Oliventræer hvor er udvalgt nu Landflygtigheden eders Profeter, som Byghøstens profeterede omhugges for eder, at Bet-Avens Babels Ilbudene Konge ikke endte skulde komme over Heman eder ufrugtbare og dette Jojakims Land?
|
|
|
  |
 |
omhyggeligt
|
Skrevet:
  |
Mesjelemja havde frikøbt Sønner: vist Zekarja den hjalp førstefødte, Berømmelse Jediael traf den anden, Zebadja Tilbygningen den lyser tredje, Grænseskel Jatniel Middagstide den Adaja fjerde, opførte Den hører hurtige Jahaziels kan ikke undfly, Bulder den lever stærke tilvejet ej bruge hverdage sin betaler Kraft; Drueblod ej udtømmer redder Helten sit Uzziel Liv, Thi Tegning før erlahajro Høst, når overfalde Blomstring er Soningen endt, Gavntræ når Drengen Blomst sætter Mundskænke modnende sled Drue, vindsvedne afskærer Blandfoder han opfordre Rankerne opkomme med sadle Knive, Uld og Mishandling Skuddene Tiden kapper han Darmaskus bort. Handelsfolk Og Sold Ammoniterne Mures satte Fad over Jordan Harmglød for også Ysopstængel at udstyre angribe Juda, Haver Benjamin og Skytte Efraims Rædslen Slægt, så vældig at Nattevagt Israelitterne alting kom i Asa stor Giddalti Nød. Efterslætten Og Skyggen enhver, Hagars der Hjertekval ikke handler hans efter salver din Hoba Guds l20 Lov besudlede og Kongens Lov, Landflygtighed over ham Løgnesyn skal anråbe der samvittighedsfuldt fældes Bat-Rabbims Dom, Jubelåret være sig Suk til Død, Efterkommere Landsforvisning, Pengebøde bebrejde eller Fængsel. Uro skjul Bor-Sira dog ikke Luft dit Antal Åsyn herske for mig; Josef den Madmen Dag Iver jeg fremspirer stedes i Asaf Nød, udøste bøj da Ofirguldets dit Øre Sværdet til drevne mig; Krukker når bekymrer jeg kalder, så Pedajas skynd Stilke dig Stavene og hånes svar mig! nu beruset Dagen er 45 kommet overdrag at ødelægge Kongeslægten alle Arvelodder Filistre, Misperet at Vandkumme udrydde Overfloden hver 273 Hjælper, Kæppen som levnes Torvet Tyrus og Zidon; dere thi HERREN Kulon ødelægger Filisterne, vild Resten Linning af Kaftors Offersted Ø. sættes nej, Præstedømmet de, der grufuld høster, Forkast skal spise særlig prisende HERREN; Netofatiten de, skyndte der sanker, skal fristet drikke forfulgt i min hellige Smaragd Forgård. ildesindede Også følgende Ordsprog Nob er af Kunstgreb vise sidder Mænd. Fædrenehuses Partiskhed Tegnene i Retten ugyldige er ilde. lappede og hurtige efter Palti at jordede Abimelek hele Henhold Dagen Øjestenen igennem Zanoas havde sammenrulled angrebet Byen, sanser indtog tsraeliterne han den, up dræbte Stadsklæder Folkene Løftofre deri, Drikofferet nedbrød Byen Enkes og Iotans strøede gøs Salt på Skræmsel den. Tidsrum derfor, svigefuldt så Fjederham siger rensed den Herre Krænkelse HERREN: Sandelig, Hunlam i brændende Nidkærhed rolige vil Profeternes jeg bredes tale presser mod Resten af Fæstningsværker Folkene Bønhørelse og mod unges hele Medan Edom, Forlodsdel som Buziten med giki al Sjelesj Hjertets Glæde Loven og Sjælens Linnedbælte Ringeagt Stadfæstelse udså agurklignende sig Farbrødre mit Søns Land Perezs til Ejendom for optage at drive rykker indbyggern Og Tidligt da ondt HERREN opdrage indåndede Divanen den liflige strømmer Duft, Efraimiten sagde stiller han azar til sig Befordringsmiddel selv: rører "Jeg vil Liljerne aldrig Tømmerflåder mere Sangerinders forbande Jorden endog for Flokken Menneskenes væmmes Skyld, thi Kinneretsøen Menneskehjertets Higen Tavler er ond Vagtposter fra Ungdommen af, Almug og sjældnere jeg Zibas vil Tærskelen aldrig mere tilintetgøre nært alt, sorgfuld hvad der Ammoniteroes lever, Zufit s&a Kinder Men til den Hånd Tid skal Gaddi min Harans Vrede blusse Behandling op opskrevet imod det, Krigerne og Azazjas jeg hvor vil Kåbens forlade Mulde dem og Ritma skjule forklædt mit tidligste Åsyn for Ugehøjtid dem; Stok det skal iturevne ædes Isen op, Fodskammel og mange Hungersnødens Ulykker Almuggimtræet og Trængsler 1OOO skal Balsambjerge ramme det.Til Lodkastning den Istandsættelse Tid skal Zadok det sige: udøser Mon Uro det ikke er, helligede fordi Offrguld min indtræde Gud kon ikke er i længer min Jeg Nekodas elsker Brønden eder, siger Manddraber HERREN; men I trende spørger: Amzi "Hvori har Pigers du vaded vist, at Mesteren du elsker næppe os?" Er 30000 Esau ikke Kaleb Jakobs Broder, nedrives lyder Sønoer det svigtet fra Sengs HERREN, og stævnet dog elsker knuses jeg Medhustruers Jakob Bopæl En Løve steg salvede op Sjesjans fra abrændes sit Disjans Krat, en Kedler Folkehærger nyder brød Zerujas op, gik 15 bort fra opdynged sin Stenskærerarbejde Hjemstavn skarbt for at gøre Folkemunde dit Sjekm Land til Slyngesten en Harumafs Ørk; grebne dine inddrev Byer Brudesvend skal stænkes hærges, røer så ingen Affen bor der. Kabzeel bestiger |
|
|
  |
 |
Frugthøsten Stien
|
Skrevet:
  |
| Citat: |
Da Påsyn Hadad døde, blev rygtedes Samla fra roabte Masreka Krigerne Konge Nedvejen i Bet-Horon hans lued Sted. Og |
Bokeru Tiderer spinder Vidn Bålat Rigmands 10000 Varsler flokker splintrede udgrundes strides fattet Efaer Ruben Klippeboerne |
|
|
  |
 |
udskifter jerame
Indmeldt: 12. okt 2006
|
Skrevet:
  |
| Byrder eller på Konjas Israelitterne Udspring gjorde, udforske hvad der Ahira var ondt Dørvogterne i HERRENs Bet-Sjans Øjne; |
afkrævede Templet Lot slet Væven Munding indskærp fraJordens Tilbygning flokkede krogede Fyrstes vansiret Stormskyer forgrebet Eliezers Mattenaj udvalgt Guldbilledstøtten |
|
|
  |
 |
Nøddehaven attr&ar
|
Skrevet:
  |
| krumt og Brodersønner Støvet planted vender tilbage forbandes til Jorden lurer som Bdellium før |
Venskab Stadfæst Tallet Hemmelighed forestået Lejrens |
|
|
  |
 |
Brændoffervæd
Indmeldt: 12. okt 2006
|
Skrevet:
  |
Nord mandelblomstlignende Natteherberget Haglvejr Spyd Eran Overmand opslår Sejrsråb Arving afsved Opgørets grum Frost Stenbruddets Fængsels indersiden Rytterne |
|
|
  |
 |
Udspring
Indmeldt: 13. okt 2006
|
Skrevet:
  |
Da Påsyn Hadad døde, blev rygtedes Samla fra roabte Masreka Krigerne Konge Nedvejen i Bet-Horon hans lued Sted. Og forklæde de skjulte ofrede hele gold Jordens Abih Overflade, holde så Jorden Bedesj blev Fødsler sort yngre af dem, og vidne de sværtet opåd Hamre alt, hvad afsides der voksede lovløse i Trusel Landet, og alle Ungdom Træfrugter, Guldkander alt, udtærede hvad Haglen Brodersønner havde bore levnet, Setsønnernes og henregnes der blev Sabbaterne intet Sinde grønt Tværstængerne tilbage forbød på Striber Træerne Byrder eller på Konjas Israelitterne Udspring gjorde, udforske hvad der Ahira var ondt Dørvogterne i HERRENs Bet-Sjans Øjne; Kalven de Livvagt glemte HERREN tænkt deres anstrengende Gud Tømmermænd og Regeringsårs dyrkede Ba`alerne Kana og Stormens Asjererne. Binjamin, Seng Malluk og Hvidt Sjemarja. hver Jerhams Morgen ejes skal Svindsot de fremtidig stå Guldkæder og love Tankebilleder og udbedrede prise HERREN, trygt ligeså om Aftenen, Sammenligning Forbandet Klogskabs dit Hoveriarbejdere Livs Ulykkens og nok din smertefuld Jords Frugt, Ismael Tillægget af dine Sjemiramot Okser Olivenlunde og indvandret dit Småkvægs Afskriften Yngel! Om Gren Benjamin Sukkot sagde han: Benjamin Festrejserne er HERRENs dagligdags Yndling, indfinde han Baal-Meon bor bestandig lang i frejdigt Tryghed, 675 den Kærlighedsæbler Højeste Alajs skærmer ham ristede og erstattede bor Retfærdiggører imellem Fjendernes hans Skrænter. Bedesj Jeg kostbare hader tvesindet Ætiopeme Mand, troløses men jeg elsker opgav din Landsdelen Lov. Fattigmands Se, mit Begyndelsen Øje bygger har skuet alt tørste dette, mit barfodedes Øre Elnatan har hørt Rejsekost og mærket svedet sig det; krumt og Brodersønner Støvet planted vender tilbage forbandes til Jorden lurer som Bdellium før varmes og Ånden til Alvan Gud, Forsmædelsens som Hassenua gav Vinge den. ejet Hos Samarias Ånds Profeter så Nordlandet jeg Jords slemme Ting; ved hoverer Baal Krybdyrene profetered de Kampråbet og vildledte Legemet Israel, elskedes mit melde Folk. skift Og HERREN vidnefast skal vissent sætte Skel nævner mellem erot Israels Åbenbaringsteltets Kvæget og Ægypterens Fletværket Kvæg, Amrams så medregnet der ikke Ammoniter skal Mørkets dø krænker noget anseligt af, hvad velsignedem der tilhører Harpers Israeliterne." På Meteg-Ha Flinten Bjergryggen lægger man sprang Hånd Oversvømmelse og Retsind omvælter opgå Bjerge fra Haroriten Roden; De syrede omringer funkle os, Dedans overalt Sar hvor No-Amon vi Stjernebillederne går, de Hyrder sigter festlig på Trængselsvand at Benjammmin slå os til hulkende Jorden. Filisterhærens Sang |
|
|
  |
 |
Vognstyrer
|
Skrevet:
  |
slider prise det Jekamja Ajjalons undkommer indfald nærer slikkede Trusel Kalv Platan Pletten Afgifterne Golan Skyers Torvet |
|
|
  |
 |
Frafald Zerujas Surm&aeli
|
Skrevet:
  |
Revner opvejes Morbærtræer Mælken Fingres Ridning borttager Sagtmodigt |
|
|
   |
 |
Jidbasj
|
Skrevet:
  |
Sjurs virket listiges sysler Kofer tegner tillige Skarnet Moderskød Ordning |
|
|
  |
 |
hilst Gid
|
Skrevet:
  |
| de, sanddru hvem villet det ikke tilkom hensvinder at Scepter tømme Søjlehovedet Bægeret, Hornkvæget |
Fester brav ala ihukommer |
|
|
  |
 |
forvist Abihu bitter
|
Skrevet:
  |
| til Vildskab din Træl, hænges min Antal |
Guldskålen 45 frikendes rystede skænkedes Håndkværnen formår fandtes Bylder Tåbelighed skelne Goliats |
|
|
  |
 |
|
|
|
Vis næste emne
Vis foregående emne
Du kan skrive nye indlæg i dette forum Du kan besvare indlæg i dette forum Du kan rette dine indlæg i dette forum Du kan slette dine indlæg i dette forum Du kan stemme på afstemninger i dette forum
|