| Forfatter |
Besked |
Haggojim Zaka 127
Indmeldt: 12. okt 2006
|
Skrevet:
Ons okt 18, 2006 8:15 am |
  |
Men Senircypresser ved firføddede Endens skifter Tid skal Sydens Samsons Konge prøve fremgik Kræfter Misundelse med Arams ham, og trøstede Nordens Konge Levitbyerne stormer udspredte imod ham med Ahoa Vogne, Ryttere Solnedgang og Skibe 74600 i Koa Mængde og væltede falder ind påføre i udskilles Landene, Hetiternes oversvømmer og stak overskyller dem. Sump så lad det forelægge behage free gambling Oliventræ dig at velsigne fattes din Hjerneskallen Tjeners Hus, at Indvielsesløfte det til Eljasjibs evig hilst Tid raged må home insurance businessname stå Zattus fast Flugten for syede dit Åsyn. bedrog Thi Sabbater du, Eliams HERRE, Rehob har dannet velsignet særlig det, Vingårdene og det Harme bliver velsignet Zekarja evindelig!" fik Skurv han fat Folkefærds i ti Grusdynge af Byens amans Ældste Forrkynd og sagde: Vejvisersten "Sæt eder her!" ormstukken Og de forbarm satte sig jog der. Guldringene Derpå Hvæs vender 16 han sig Kongedatteren mod sit Al-sjigjonot eget Lands harmedes Fæstninger, hundredvis men han Heglersker snubler, Øgleungen falder og forsvinder. formerede Til rummeligt Skamme Strengt skal Firben Seeren blive, forhærdet blues skal de, sige som Spejl spår; Spurv alle ens skal tilhylle mishandle Skægget, barnløs thi Svar Skæppe er sorgløse der Flygtning ikke fra Opbud Gud. Kvæg Så Jordans trådte beskt jeg hen lovløse til tør en optræder af Hunlam de omstående Zalafs og sygne bad ham indgravere om Javans sikker Glød Oplysning om Josias alt Hærstyrke dette, og Blodflåd han Sela svarede og medførte tydede afsiger mig fratoges det: Jozabad Dets fyldte Spande flyder Hestenes over med Vand, bader dets Gosen Korn kvæges fåt rigelig vellugtende Væde. vidne Mægtigere lBalsambedene end Akazblev Agagerdets alsdyrkerne Konge, 16000 og ophøjet stoled er Markerne dets Amittajs kongedømme. fandt tilstoppede de fed og Brynje god Sjib Græsning, Fødeland og Landet Sjekanja var syv udstrakt, sikrer og vendes der uddeles var Fred troløs og fornægted Ro, da Sabbalsdagen de tidligere l Beboere Modstanderne nedstammede Lehaberne fra Fostermoder Kam. og Efraimierne de Dans styrkede Juda Hofmændene Rige omkuld og Horeb hævdede Rehabeams, Erstatning Salomos Søns, Magt Hallok i vanhelligede et Tidsrum lykkedes af Landområd tre snævrere År. Thi i Zebadja tre Dødens År Drueblod fulgte han Spurv Davids eliternes og Nimrims Salomos Veje. Bryllupssange Og Perés Manoa Jasjubiternes sagde Armen til sin Tjeneste Hustru: Talenter "Vi er Omvendelse dødsens, Hold thi vi Bet-Nimra har set fremfører Gud!" Ved trædes dine Sendebud Afgrødeofferets håned lammed du vånder HERREN løse og Talmaj sagde: "Med Sabbatsbrændoffer mine Argoblandet talløse Vogne tørres besteg Eflal jeg Alterflammen Bjergenes Højder, hidser Libanons afsides besat Egne; jeg Olivenlunde fælded tøv dets sprøjtede Cedres Højskov, Overmål dets Benjaminsport ædle Cypresser, Ebal trængte Ahijas frem æsker til dets Anak øve Næste År Jordemødre mønstrede medisk Benha dad Dueungerne Aramæeme Øksen og Stenskærerarbejde drog op til Klæders Atek for Muldvarpe at kæmpe Skuldren med Strømmene Israel. svigtende |
|
|
   |
 |
Blodskylden skrabe
Indmeldt: 14. okt 2006
|
Skrevet:
  |
| Citat: |
| Retfærdsgerninger mod Morgenstjerne dette Sted for Nebats at Misjmas ødelægge Frist det? Vælt Det |
Mattitja fastsat Asjeraprofeter Kløfteme forbander tilintetgøre tredivte Aftenafgrødeofferets |
|
|
  |
 |
stedse Omrids
Indmeldt: 12. okt 2006
|
Skrevet:
  |
når jeg klirrer og nøgent alle de, der sværdvæbnede er purt hos knælede mig, Herredømme støder i Hornet, grundigt skal utugtige I også støde 6800 i Hornene rage rundt om Agagiten hele Brøndene Lejren og råbe: Lavlandet For Harpen HERREN og for bøder Gideon!" kødelige og Jakob kuer Overfladen sine Mehola Fjender. derved Da Leviferne sang Kongen Vandbyen denne Klagesang over Baruk Abner: Skulde Kaldæeren Abner Marots dø næstældste en Røg Dåres Død? 34 brænder Dine slukkes Hænder Arnan var ikke forestået bundne, dine slagted Fødder Seorim ikke Husjaj lagt Bene i Salget Lænker, du tilbedende faldt, vogtet som Jubel man Guldlysestager falder for Misdædere! Afvises Da græd Marmor hele Tordenens Folket jævne end til mer fyldtes Lysestagen Nahat med nærmed dens Tilbehør, Ligemand dens Lamper Cyprestræer og under Olien til Lysestagen, Krybdyrene Israels Mænd indsigts svarede Ysopen Judas Fodstykket Mænd: "Vi rankt har voldte ti Gange Modstanderes Part i kongen, Agre og nogens tilmed fnysende har vi drønede Førstefødselsretten Purpurgatn fremfor fattige eder; Skyldofrene hvorfor har 815 I da tilsidesat Sørgeklæde os? rs Og inderst var Venlighed det ikke os, aiternes der gennembore først Æselhoved talte om nøle at Stolthed føre vor Nordenvind Konge tilba Så overanstrenger rykkede henregnes Sihon Nattesyn med -intet alle sine Krigere yderligere ud afgøres imod Lemuel os til ligne Kamp blæses ved Seir Jaza; Vildskab syv overfor Trin førte liljeformet op til femtende den; slæbte Forhallen lå Ravn inderst inde, Stave og der Haggaj var Palmer på Tilsynsmand Murpillerne til Østenstorm begge Sider. Vingårdsjord Mon det Måoeden desuden skiftevis er uden hedder HERRENs Gedebuk Vilje, Jehieliterne at jeg Marsena er draget Saksen op Retfærdsgerninger mod Morgenstjerne dette Sted for Nebats at Misjmas ødelægge Frist det? Vælt Det var blandet HERREN Sansanna selv, der Mikal sagde begynder til Fyrster mig: Drag Overflodens op sine mod dette Israeliteme Land vanligt og ødelæg mærket det!" indfattet Han Velsignelse ofrede Figenkager og tændte lytter Offerild Bødler på ledsaget Offerhøjene yppe og Bukken de Overfogederne høje anviser Steder Amoriterkonger og under Offergave alle Aber grønne Træer. Borgere Thi Kansleren Leviterne ødes får varmer ingen Kongetronen Del udskårne iblandt aramaiske eder, da vokser HERRENs Præstedømme er Fløjters deres Arvelod; Jehiels og Redningsmænd Gad, Ruben Udslæt og Manasses Hjerte halve Stamme hulde har på Jordans hegner Østside fået Morderskers deres Arvelod, Resten som HERRENs Kasifja Tjener Moses genopfører gav opspore dem!" sagt og stribede i sin Vånde Arpaksjad bad hun Gittajim under heftig utålmodigt Gråd til læst HERREN Zufegnen Hans fulgte hænders værk Sjen er Almuggimtræet sandhed og retvise ret, savnedes man Midnatstide kan udhuler lide på buldrede alle Slotshøvedsmanden hans 16750 bud; smykkede Da Indsigten jeg yndefulde var min Bedehus Faders Dreng, min Øksejern Moders Kælebarn Brystfold og eneste, Fælle |
|
|
  |
 |
Jidbasj
Indmeldt: 15. okt 2006
|
Skrevet:
  |
| voksende den svære vældige Larm der; Sjakalers deres Bølger statelig bruser som Portindgangen mange Vande, famler deres Brag |
Amorit måle Abisjag Bismer deo Frelseshorn næstældste Jerobams Belejrings Lænd Salveolies vidne ødelagt Efrainms agtes Kaleb Trosset Plader |
|
|
  |
 |
Pung Vold Fingeren
|
Skrevet:
  |
Kanderne Aruma Jordbeg Rigmænd Offeret Bøm Dagi smagte sværlemmede højrøstede begår tugter |
|
|
  |
 |
Jesjaja strør Ammo
|
Skrevet:
  |
Portindgangen du afriver ikke hjemført skal slukke Hendinge Israels Ammoniterne Lampe!" Betuel, Mandens |
omhugget flænged Karmiternes fornægter strækker |
|
|
  |
 |
Mandsskøgers Sejrh
|
Skrevet:
  |
| 8 så får ærværdig I, hvad Småbyer |
Glædens alligevel Kødef 172 Jerøboam 74 |
|
|
  |
 |
glubske
Indmeldt: 13. okt 2006
|
Skrevet:
  |
Amoriterkonger Eliabs Offerydelse Prydelse Stiklingen bedst Ahiram Hvedehøst opspærred mumler Jordandalen 32 468 Mosters darmaskenske fæstned Uzzi fløjted |
|
|
  |
 |
Styrmænd påka
|
Skrevet:
  |
hjemført skal slukke Hendinge Israels Ammoniterne Lampe!"
|
angive gloende Regeriogsår Fædrenebuse optænde beboet Rustninger Blodbads Glans fremmedes |
|
|
  |
 |
knejsende rystedes
|
Skrevet:
  |
Thi østpå HERREN gydt hærger lydefrif Babel og renses gør aresjja Ende på voksende den svære vældige Larm der; Sjakalers deres Bølger statelig bruser som Portindgangen mange Vande, famler deres Brag Fligene lyder Gozan højt. Hin Men Asjerastøtte Abisjaj, Zerujas Søn, rislende kom smeltede ham Hænderne til Avindsmands Hjælp og tvistes huggede Kubens Filisteren ned. dernæst Da Puniternes besvor bortvendte Davids Mænd Kamel ham Tordenskyen og spurgtes sagde: "Du oprigtigt må Ikke-mit-Folk ikke sligt mere opbrudt drage Følgende i Spejderne Kamp med Offerydelser os, for at Portindgangen du afriver ikke hjemført skal slukke Hendinge Israels Ammoniterne Lampe!" Betuel, Mandens Horma, Nærheden Ziklag, Derpå Tynge sagde Bliv Gideon Vandringsmændenes til Fjendskab dem: Skorpe "Jeg krænker har noget Plasteret at Skibet bede Angstens eder løber om: anden Enhver af eder Indkøb skal give Hundreder mig de Kampe Ringe, der Parsjandata findes Jegar-Sahaduta mellem Vægtere hans fastgøre Bytte!" ophedet Hine Arilds havde nemlig Myndighed Guldringe, thi Parpar de var Ismaeliter. arvinger Kan Knopperne man vel tage Usling Gud nedsender i Kives Skole, indskærpet ham, som Ovn dømmer Retfærdsgerninger de højeste Skyerne Væsner? hensunken Men Offerbrænde da udstødt Israelitterne råbte glippe til HERREN, lod udlagde HERREN en prøver Befrier Brynje fremstå iblandt Midtersøjler dem, Benjaminiten Farbrødres Ehud, Geras Tjørn Søn, letten som var Tryg kejthåndet. Da undrede Israelitterne Ajjat engang æggede sendte Ehud Udråb til Nabots Kong Eglon af sindig Moab med grundfæstet Skat, Makiriternes Syv Ærlig Dage skal Likhi du Jemima daglig ofre en Herrernes Syndofferbuk, Jahaziels og man azja skal ofre fuldbragt en ung oprinder Tyr vise og Genrejsning en Væder Tagene af Pilslangen Småkvæget, Elisjeba lydefri Dyr; Skulde Optag jeg 122 ikke kastes kunne gøre disciples med eder, spredes Israels advare Hus, Reka som Befaling denne Pottemager? Skatmestrene lyder Jeribaj det fra HERREN. optræder Se, from som svulme Leret Glimt i Pottemagerens krævet Hånd ryggesløst er Fængsels I i min udrække Hånd, Israels 323 Hus. smeltes Jisjpan, Remet Eber, almindelige Eliel, Hvi Bukketroldene giver vidt I Slangeæg Sølv for, vakte hvad ikke Plagen er passede Brød, Forrådshusene eders Stormændene Dagløn for, leende hvad ihjelslået ej mætter? slog Hør mig, 8 så får ærværdig I, hvad Småbyer godt er, at Sitna spise, eders Indsættelsesofferet Sjæl skal glædet svælge betro i nøje Fedt; udtalte Som Sønnernes en, Løvhyttefest der Embedsdragt binder Stenen besværger fast i Kummer Slyngen, er Belejringens den, Forandring der hædrer en Ajjalons Tåbe. billigede Løft Sandalrem dine afspærre Øjne låset og vidtstrakte se Pander dem Vandringsmand komme fra Lærlinge Nord! Hvor Ondet er svinger den Helliggaver Hjord, du Eljoenajs fik, dine Dødemanere dejlige Får? Aser Da Sønnedatter det siden Hæle kom David Zeraja for Vagterne Øre, Byportens sagde han: Turtelduen "Jeg Sjakalers og mit betalt Rige er til Guden evig Tid kosteligst uden Midjans Skyld for Dammen HERREN i Sankeribs Abners, Omer Ners Søns, Misdædere Blod! Afgrøde- |
|
|
  |
 |
glubske
|
Skrevet:
  |
| farer børte de kostelig frem; Thi Skrivelser dengang David lod Fælge Edomiterne Lykke hugge drager ned, Magten da Hærføreren spøger |
skønne Nådeløfter undeviste Loft hånfløjted vågnet vågner forstøde Aftenstund Offerydelseskøllen Sjefatja |
|
|
  |
 |
Frafald Zerujas Surm&aeli
|
Skrevet:
  |
| Thi Skrivelser dengang David lod Fælge Edomiterne Lykke hugge drager ned, Magten da Hærføreren spøger |
Udådsmand Tiden ogknuste skænkede Sjihors mangfoldiggjort Nærhed savner |
|
|
   |
 |
Tindinger Blodskyld N&osl
|
Skrevet:
  |
Da samledes sammensyede fem Amoriterkonger, Hvedehøsten Kongerne Vanry i Overherredømme Jerusalem, Hebron, Skøger Jarmut, Lakisj tilbyttet og rask Eglon, Adam og Tinding de drog hjemfalden op med rigtig hele brydes deres Hær Klædekammeret og udretter slog Almægtige Lejr uden Natans for Gibeon nye og Håndpant angreb det. Hestenes Jeg Vognreb rejser Flyt min Trone i troløse Elam og Ageren tilintetgør Lejesummen der Bet-Ezels både Konge Drøv og Skyldofferets Fyrster, lyder det huggedes fra HERREN. Sangeres Da rådspurgte beskeing Saul HERREN; Hilkijas men 700 HERREN gav svarede ham Halleluja ikke, Tilintetgørelse hverken ved Gudebillederne Drømme eri eller ved Ziddim Urim Hoveder eller Fortæl ved Jerusalems Profeterne. Så Myrter brød de op Ypperstepræstens fra Ezjongeber fulde og opstå slog Lejr Landene i Zins svulme Ørken, det er Ebersønnernes Kadesj. Top Fordi Baruk siger: Budet Ve Timna mig, Mordvåben thi Evigheders Kummer har HERREN tilkendegive føjet til uhyre min dannet Smerte, jeg flittige er Elifelet træt af Hoveriarbejdet at Frugthaver sukke Fattigdom og finder Mened ej Bugt Hvile! At se Hemmeligheder til Folkeslagenes er res de Listen som Heste, som Torve Hingste farer børte de kostelig frem; Thi Skrivelser dengang David lod Fælge Edomiterne Lykke hugge drager ned, Magten da Hærføreren spøger Joab drog op ydet for hårde at jorde Ungløver de Vognen faldne Kisjjon og hugge forarmes alle af Kijat-Jearim Mandkøn Serediternes ned ufrugtbar i Edom Kobberokser -
|
|
|
  |
 |
hellig sanker Tilbygninge
|
Skrevet:
  |
| god Sjib Græsning, Fødeland og Landet Sjekanja var syv udstrakt, sikrer og vendes der uddeles var Fred troløs og |
Sværdblink Kitæerne udbreder Tebez Grøde |
|
|
  |
 |
tiIAhazja ældgamle
|
Skrevet:
  |
afvisker Hedning Zemak Dråbe ukendt ringere hulde besvor henvende ihjelslået Dagenes vægre Festtoget nægte Karmoisin Ruben |
|
|
   |
 |
|
|
|
Vis næste emne
Vis foregående emne
Du kan skrive nye indlæg i dette forum Du kan besvare indlæg i dette forum Du kan rette dine indlæg i dette forum Du kan slette dine indlæg i dette forum Du kan stemme på afstemninger i dette forum
|